Solsting, varmeslag och laguner

Hej hej! Lena som skriver.

Idag spenderades dagen vid poolen igen. Vi har alla tre fatt en liten fobi mot att bada i havet eftersom det alltid ar en av oss som branner sig nar vi badar. Sa poolen funkar jattebra for oss, den svalkar till och med det ar faktiskt sa att man nastan fryser om man ar i for lange.

Appropa for lange sa lag vi nog vid den kalla poolen lite for lange idag. Vi hade bestamt oss for att ga till lagunen som ligger pa on pa eftermiddagen runt 4, 5 inte or att det ar svalare da utan for att det kanns battre. Don't ask me why!!!
Vi kladde pa oss shorts och linnen och gympadojjor. Vi har tidigare last pa skylten nedanfor att det kan vara deadly men men. Vi gick forbi ett pankaksstand dar vi kopte pannkakor. Nar jag stod och at min pannkaka kande jag hur illa jag borjade ma, jag sa till annah att hon kunde fa min och sedan borjade det att svartna for mina ogon och jag var tvungen att satta mig ner. Annah hamtade vatten i en bar, och som den sjukskoterskefru hon ar (Per vi uppskattar att Annah har lart sig lite av dig) sa hon till mig att du gar hem du kan inte folja med. Trumpen gick jag at det andra hallet. Nar Thaiarna som hade gett mig vatten fragade How are you fick jag fram ett liten blekt leende och svarade hlglhdertmg fick inte fram nagot annat.

Val hemma i varan thaistandard lgh hinkade jag i mig resorb och lite cola och forosokte trycka i mig nagra m&m. Nar jag hade legat u en timme och lite till knackade det pa dorren. Jag oppnade och darutanfor stod en smutsig annah fran topp till ta ja svettig ocksa fran topp till ta. Det hon fick fram var maste.kopa.vatten.tezz.mar.inte.bra.hon.kommer.snart. annah rusade ivag lika fort som hon rusat in och snart hordes en svag knackning pa dorren in ramlar en lika skiten och svettig tezz som inte far fram ett ljud alls. Hon slapar sig in i duschen och satter sig ner och duschar. Snart kommer annah igen och har kopt tre flaskor vatten. Vi gor iordning en resorb till Tezz och annah forklarar vad som hant. Tur att du inte foljde med Lena i ditt tillstand hade du inte klarat det och nej det hade jag inte nar jag sag tezz.

nar de skulle ga ner fran lagunen som de forovrigt aldrig kom till pga ett stup och snoret so tog slut  (modiga ar dom men inte dumdristiga, bra va Annahpappa!?) Da var det nagra amerikaner som fragede tezz om hon kunde ta kort pa dom, Tezz hade med kraftig naingsbrist och vatskebrist suttit pa en sten och bara stirrat pa dom. Annah den klippan som hon ar raddade upp situationen genom att saga att hon kunde ta kort.

Val hema lag jag och tezz i en varsin sang medans annah stadade upp efter bravaderna och tvingade med bestamd het i tezz cola och m&m under grat och tandagnisslan. Lite javlaranamma har hon allt fatt fran annahmamma. Avslutningsvis sa fragade Tezz om hon kunde svalja m&men som medicin. Annah sa att det gar nog bra!

Per Vad skulle vi gora utan din Annah fast nu ar hon varan annah ocksa haha!!! Tack an en gang Per

Ses snart alla dar hemma! Nu har vi hemlangtan allahopa

Kramar Lena

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu (Lenas mamma)

Var det pannkakorna eller för mycket sol? Bra att ni snart är hemma. Jag börjar allt att längta efter min SkrutteMajjaRutSofie.

Var rädda om er de sista dagarna.

Kram från Mamma Mu

2009-05-23 @ 18:42:12
Postat av: per

Ja vad ska man säga, "jag har lärt henne allt jag kan..."

2009-05-24 @ 10:15:57
Postat av: Mamma Ulla-Britt

Ja det verkar som om vi alla får oss en släng av sleven. Jag är stolt över mitt motto "Det är bättre imor´n eller ta en Alvedon så känns det bättre".

Ser fram emot att träffas. Sköt om er

Kram Ulla-Britt

2009-05-24 @ 19:23:26
URL: http://thelenah.blogg.se/
Postat av: malin

hej, nu kommer ni snart hem, kan tänka mig att ni längtar lite, dbhade jag gjort. pratade me barbro idag o jag vill glädja er med att hon sa att hon tycker vårt temaarbete är jättebra och intressant att läsa om. hon tycker att vår ide är jättebra :D

men ha d så bra så ses vi på fredag hoppas jag. kram på er

2009-05-25 @ 22:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0