Födelsedagshelg!

Jag vaknade, som vanligt, väldigt mycket tidigare än de andra men "sov" ändå när de kom och sjöng för mig vid 7-tiden i lördags. Kändes som hemma...de hade dock bara hittat nitton ljus, så resten av dagen fyllde jag alltså 19 år och inte 25...fast jag tycker om att vara 25 faktiskt...iallafall fick jag tårta på sängen och den såg jättegod ut och smakade sjukt äckligt, tur att det är tanken som räknas!

Jag blev tillsagd att ha på mig oömma kläder, riktiga skor och bikini...sagt och gjort!

8.30 stod vi vid "örnen" och väntade på nånting (jag antog att det var en bil) och sen kom den och jag fick blunda för tydligen stod det på bilen vart vi skulle...vi åkte neråt (tezz har inte fattat att jag är bra på väderstreck så hon försökte lura i mig att vi snart va i Old Town men då kontrade jag med att Old Town faktiskt ligger öster ut och inte söder ut...HA!)
Sen kom vi fram till ELEFANTERNA!! och där fixck vi rida på elefanter...det var coolt och gissa va man fick hålla i sig i nedförsbackarna, då höll man verkligen på att glida av...min elefant var en envis 20-åring som inte ville göra som skötaren sa och skötaren var en envis 20-åring som nog inte ville vara på sitt jobb=BRA KOMBINATION!

Sen fick vi vandra och jag tycker om att vandra!! i cirka en halvtimme vandrade vi i djungeln och fick se apor, spindlar och fladdermöss...och tillslut kom vi fram till ett vattenfall där vi fick bada! tur att Lena fick reda på efteråt att det fanns blodiglar i vattnet...annars hade hon nog inte badat =), det hade nog inte varit jättekul att få en lite igel på sig...men det fick vi inte!

Sen åkte vi hem och vilade och badade lite och så avslutade vi dagen hos Lottis och Tommy och deras barn och deras 20 meters pool, vi hade full sjå att bada och dyka...det är svårt att sluta bada!

Dagen var så perfekt den kunde bli! Tack för det tjejer!

Söndagen var regnig...men vi åkte iaf till Khlong Nin och gjorde ett försök men åkte snabbt hem för vi blev blötare av att köra moppe än att bada i havet...men ponchos köpte vi iallafall och snyggast blev vi!!

Hoppas ni mår bra!

Tingeling!!

/Annah

Helgen i bild:


Bra början på dagen...ösregn! men som brukligt i thailand så är det en monsun sen är det sommar igen!



Tycker nog att jag ser lite skrajsen ut...å andra sidan är elefanter rätt stora djur och eventuellt opålitliga...



"Min" elefant var busig och ville ha godis av oss...



Inne i vampyrgrottan (läs: fladdermöss, hela tre stycken som sov)



Här höll hela Annah på att följa med in i elefantens gap men det syns inte på bilden...



Så vacker där var...och kallt...kanske syns på Lena att strålarna gjorde lite ont...Tezz är tuff som vanligt



Elefantrumpa och Annahrygg...tycker ni också att elefanten ser lite kissnödig ut?



Jag kan inte förstå att vi är så jäkla snygga som vi är!!



Mina presenter: Våtservett till ansíktet, knäckebröd och mentos...och en elefanttur!



Solnedgång över Long Beach...helt ok...


Ibland regnar det och då måste man vara redo och ha rätt kläder...det har vi!



Så här mysigt har vi när vi lagar middag själva, vilket har hänt en gång...spagetti, parmesan och det bästa av allt - COLA!




Och så här brukar vi avsluta våra dagar tillsammans...några läser böcker och andra läser skvaller från 2008.



Det var allt för idag!



Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis Annah! Låter som en extraordinär födelsedagshelg! :-) Måste berömma er för den tjusiga solbränna ni fått, själv är man vitare än filmjölk!

Hur länge är det kvar i Thailand nu då? Kommer det bli trist att åka hem?

Ha det fortsatt jättebra!

Kram!

2009-05-18 @ 12:30:08
URL: http://astrowhat.blogg.se/
Postat av: per

Nästan lika fint väder som här hemma...

2009-05-18 @ 16:44:23
Postat av: Arvid, Elias, Britta, Erik och per lite grann..

tak för at vi fik så fint kort. vi har det bra hos oss .har du detbra hosdej. vi längtar äfter dej. var det läskit at rida på eläfanten. arvid släptä en eläfantprutt. elias tyker at den stank. hhhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjddddddddddddddddåååååååååååååååååååååå



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (elias skrev det sista o arvid resten)

2009-05-18 @ 19:21:49
Postat av: örjan.

ggggggggggggoooooooooooddddddddddddddnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaattttttttttttttttttttttttt





2009-05-18 @ 19:24:44
Postat av: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ssssssseeeeeeeeemmmmmmmmmmmmmmmmmöööhhhhhhhppzzzzzzzzzzzzzzzsssssssssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzccccccccccccccvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (från elias)

2009-05-18 @ 19:26:51
Postat av: Mamma Ulla-Britt

Ja det måste vara en upplevelse att rida på elefanter, det verkar lite vingligt. En rolig födelsedag hade de ordnat till dej, ett minne för livet. Vi ser fram emot ett lite lugnare kalas här hemma när du kommer hem. Ha nu en härlig ledig vecka och må så gott alla tre

Kramar från Annah-mamman

2009-05-18 @ 20:10:17
URL: http://thelenah.blogg.se/
Postat av: malin brink

åh, vilken härlig födelsedag du fick av dina underbara vänner:) grattis igen. nu e d inte långt kvar till vi ses, hoppas solbrännen har försvunnit lite då, el att jag har hunnit sola lite mer innan dess ;)

kram kram på er

2009-05-20 @ 14:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0