oooh noooo

Jaa mina kära vänner. Nu vet jag att jag ska ha med min vitvinsvinäger ner till stranden eftersom det kan lindra smärtan om man bränner sig på en sådan där boxjellymoj. Så sköönt att veta, fast man måste ändå ta sig så fort som möjligt till ett sjukhus. Närmaste sjukstuga på koh Lanta ligger väl några mil bort, så vi hinner nog ändå dö på vägen.

MEN som om inte jellygrejjor, svartvita randiga vattenormar och trafiken skulle vara nog, så har jag nu även läst om hakmaskar oooo yes ni hörde rätt. Dessa små söta djur tar sig in genom fötterna, tånaglarna och lever på oss, de hakar sig fram. Jag tror att jag ska sluta läsa om thailand och bara hoppas på att jag inte dör. Jag kanske dör redan innan jag kommer ner........planet mellan Bangkok och Krabi låter ju inte så härligt liksom.

Ja är det någon som vet något annat som vi ska eller jag ska akta mig för så får ni gärna höra av er. Tips på olika hemmagjorda salvor tas också emot.



/L

Kommentarer
Postat av: malin

hah, lena. jag tror du kan vara lugn, ni kommer att ha det sååå bra;)

2009-03-12 @ 20:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0