och de som får stanna hemma är...

Ni kanske har märkt av en lite sur sambo som inte blev nämnd (hur stavas detta ord egentligen?) i ett tidigare inlägg (han lämnade en besk kommentar...) men anledningen till att han inte blev nämnd är ju att jag säger ju till han varje dag att han är bäst och finast i hela världen, det gör jag ju inte till Tezz och Lena!! Och eftersom jag har sett, när jag snokat omkring på andras bloggar i utbildningssyfte, att alla och typ då menar jag typ ALLA nämner sina respektive vid deras första bokstav så då tänker inte jag göra det...här på bloggen får han hädanefter bli omnämnd som min lilla dalmas, för det är va han är (förutom bäst i hela världen då förstås)...Tezz kommer att prata om sin sambo som hennes lilla toyboy och Lena har sin lilla puff (ok mitt smeknamn är ju hittills bara BÄST)

Vi tänkte då om så att vi skulle  presentera dalmasen, toyboyen och puffen för er så att ni vet vilka ni ska krama när dom saknar oss för mycket...här kommer det!!


Puffen

Puffen är då Lenas respektive.
Han ska tydligen lära barn hur man spelar gitarr. Gitarr spelar han också på sin fritid (även när Lena inte vill) Han tycker allra mest om att (gapandes) spela snabba skalor på elgitarren (och på den klassiska gitarren) men han är också tillräckligt normal att han också tycker om Alison Krauss (även om det kanske egentligen är så att Lena tvingar honom). Han och Lena har två katter också och han brukar förklara för stumpan (katten inte Lena) när han är inne och hon sitter ute att "kissar man på golvet så får man inte vara inne. du får inte komma in förren du har blivit snäll igen och slutar kissa på golvet".
Ja han är ju ganska kvinnlig av sig också, filar naglarna och sånt som inte ens tjejer gör. Häromdagen hade han åtta nagelfilar i jackfickan sånna där som polerar och så nopprar han ögonbryna för annars växer dom igen. Han säger PERRY i verje mening vilket är otooooligt fjantigt och SÅÅÅÅ 2005! När han sitter och tittar på tv ibland så sitter han och rycker näshår ur näsan =)...ja detta var då Lenas lilla puff som hon tycker så mycket om.


Lilla dalmasen

Detta är då Annahs lilla dalmas.
Dalmasen är sjuksköterska och jobbar med sjuka barn (tur att Annah ska jobba med friska barn så att det jämnar ut sig) men i sommar (och förhoppningsvis lite längre än så) ska han köra ambulans (riktigt manligt det där med ambulans alltså!)
Denna dalmas är inte född i skåne som det kan verka utan i himmelriket Mora (enligt honom själv...) och där brukar han springa runt i masdräkten och spela folkmusik och country med likasinnade. Han tycker nog bäst om att sitta och spela på alla sin hundra gitarrer (typ...iallafall tio...) och han föredrar stålsträngat och han brukar inte göra som puffen..sitta och spela skalor alltså...han spelar mest allt annat, gärna country och bluegrass (fast när man nämner Ben Folds Five får han något drömskt i blicken...Av någon konstig anledning tycker han väldigt mycket om Barbershop (ni vet, killar som sjunger käcka sånger tillsammans) och detta gjorde han mycket med sina likasinnade i moraland. Dalmasen har också en förkärlek till bröd och då är det alltså bakningen som är viktigast och självklart ska det vara surdeg (för det är manligast). Mellan Dalmasen och hans bror (också han dalmas...) finns en outtalad men ack så viktig kärlek som för dem samman när det kommer till surdeg. Han impar även på kvinnorna på avdelning 12 med att baka morotskaka (och för er som inte smakat den kan jag säga att det finns inte ord på hur gott den smakar!) Ja, som ni ser är han ju världens bästa dalmas!!


The Toyboy

Detta är då Tezz lilla toyboy (ser ni väl...)
Han kränger frukt och grönt på Willys och när han inte gör det kör han omkring fulla folk i taxin.
Han är stor och stark och tränar mycket och då främst Volleyboll. En gång i tidernas begynnelse brukade han och tezz spela beachvolley ihop men det fick de sluta med för förhållandet höll på att ta slut då de inte tyckte att den andre spelade alls bra. Så det var väl tur (för husefridens skull att de slutade) Han tycker om att läsa GI-böcker och hans favoritbok heter GI-månad av fredrik Paulín (eller va tusan han heter..) Boken är alltid där han är.. På toa, i sängen, vid datorn, i duschen ja ni hajar! Detta kan ju låta som att han är en smula konstig men det kan jag intyga att han inte är, han är en väldigt snäll person. Detta märks om inte annat att han alltid brukar låta Tezz vinna i spel (hon har lite problem med humöret när det kommer till att förlora..) Toyboyen spelar fotboll i div 7 på sommrarna men han försöker för det mesta hitta på bortförklarningar så att han ska slippa tränigar och matcher (jag skrev ju att han tyckte om att träna, varför gjorde jag det?) En annan roligt sak om denne toyboy är att han går i sömnen rätt var det är. En gång tog han kort på gardinerna i sömnen och ibland försöker han ta livet av sig i sömnen genom att snurra en linda runt halsen...men för det mesta är han ju alldeles underbar!



Sådär, detta var en lite presentation av de som får stanna hemma och tvätta, vattna blommor (varje söndag!!!) och byta handdukar en gång i veckan!!

Lämna gärna kommentarer om ni undrar om nåt mer om dessa fina karlar!

/ T.A.L

Kommentarer
Postat av: per

sådär ja!!

2009-03-26 @ 13:31:05
Postat av: Karin E

Nåja, det finns fler som får stanna hemma...



Kul med blogg förresten!

2009-03-26 @ 19:49:43
Postat av: Anonym

en filar naglarna, en annan impar på kvinnorna på avdelning 12 med morotskaka och en tredje fotar gardinerna mitt i natten utan att han vet om det. gissa om jag fick ett "asgarv" hehe "lol"

ler

2009-03-27 @ 17:50:48
Postat av: malin

en filar naglarna, en annan impar på kvinnorna på avdelning 12 med morotskaka och en tredje fotar gardinerna mitt i natten utan att han vet om det. gissa om jag fick ett "asgarv" hehe "lol"

ler

2009-03-27 @ 17:53:12
Postat av: Peter

va ni ljuger!!! Lena skulle inte ha en aning om Alison Krauss/UNION STATION om det inte vore för mig! Sen kan jag spela lite ackord också.....bara så att alla vet.......... ;)

2009-03-27 @ 18:48:30
Postat av: Lena Den bättre halvan av samboparet Lena Peter

Ja tack och lov för att du kan spela annat än skalor.....annars hade jag väl varit död för längesen.Do Re Mi Fa So La Ti......När man spelar skalor och arpeggio ;)

2009-03-27 @ 19:31:06
Postat av: Sara O

Är det Arpeggio dom sjunger i Aristocats! Jag har alltid undrat vad det är dom sagt. Thanks =)

2009-03-27 @ 21:25:35
Postat av: malin

en filar naglarna, en annan impar på kvinnorna på avdelning 12 med morotskaka och en tredje fotar gardinerna mitt i natten utan att han vet om det. gissa om jag fick ett "asgarv" hehe "lol"

ler

2009-04-01 @ 19:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0