Sawadeekah...eller hur det nu stavas!

Nu kommer en uppdatering av mig, Annah...tankte ta det fran min sida!

Thailand ar underbart....det ar verkligen sa! AJg har vant mig otroligt bra och det kanns inte alls lika jobbigt som i borjan men kakkerlackor och odlor och "inte kasta papper i toan" (vilket jag visserligen ar van vid fran alla batresor)

Idag ringde per....det blir alltid jobbigare nar man verkligen pratar med folk darhemma och speciellt da per...men det gar bra anda, jaghar det sa bra! Nasta ar tar jag med mig per hit sa jag far visa honom allt detta! vi bor ca 30 meter fran strande och har moon walk precis brevid...det ar en liten resort som har pool och resaurant. dar brukar vi kopa en fruitshake for 15:- och bada i poolen...inte helt fel det!

Vi trivs alla otroligt brea och thailandare maste vara varldens trevligaste folk...det ar alltid ett leende pa deras lappar och de halsar pa alla oss "faranger" som de kallar oss vasterlanningar...

Jag tycker att moppekroningen gar battre och battre och man vanjer sig med trafiken som ar har...det ar inte sa farligt som alla sager tycker jag...

Imorgion ska vi snorkla men nagra larare....nu kanske vi kan fa enn branna antligen!i klassen som jag har gar det 8 elever, det ar mest pa hela skolan!! jag kan verkligen engagera mig och lara kanna alla eleverna, underbart! det ar man val itne direkt van vid i sverige...mamma, jag tyckier verkligen att du ska soka jobb har nere for det ar en verklig upplevelse! Pappa, du kan ta tjanstledigt och vara housewife! eller hur, bra ide?

Saknar lilla Alina och brorsbarnen Arvid, Elias och Britta...ja jag saknar nog alla!
Foreste vill jag sla ett slag for geckoodlor! haftiga djur alltsa! de later ungefar sa har "GECKOOOO GECKOOOO" om morgonen sa de kan val liknas vid morgontuppen!

Nu laddar jag upp nagra bilder



Lena hade ratt! men vi ar sa tuffa och badar anda!





Har ar var fina toa! mark duschen i hornet! det ar svart att inte duscha ner hela toaletten!!



Har ar var kokshorna och aven garderob! Per, jag ar ocksa stokig sa det ar ok att du inte pakcat upp an!


och har ar var sovavdelning. langst bort till vanster far man ont i ryggen, i mitten fryser man ihjal och till hoger svettas man ihjal...vet inte riktigt hur det gar till men sa ar det iaf!!


var nyanlanda van lois som ocksa ska gora praktik pa skolan och tre bleka skaninavier!
vi vlovar att bli brunare snarast!




Detta var allt for denna gang, vi funderar pa att lagga upp bilderna pa resedagboken istallet, har for oss att det gar fortare dar. vi meddelar sa fort detta sker!

puss och kram och jag saknar er och speciellt Per, mamma o pappa (va mysigt det lat med kajaken, vill ocksa!!), familjen Lindstrom-Aschberg och familjen Adolfsson-Blomberg!!

Halsningar Annah


Kommentarer
Postat av: Owe

Hej på er

Houswife i Thailand? Bara om vi äter ute annars svälter vi nog ihjäl. Men jag tror saknaden efter barn med tillbehör skulle bli för stor. I morgon har vi vinprovning här hemma. Finns det Thailändska viner? Sköt om er under snorklingen så hörs vi. Tänk, snart har det gått en vecka.

Hälsningar

Annapappa

2009-04-24 @ 19:38:58
Postat av: Lena-mamman

Mysigt att få se lite bilder. Jag säger som alla andra....jag är inte ett dugg avundsjuk.Var rädda om er.

2009-04-24 @ 22:16:47
Postat av: Kaisa Ellström

Ha det så skönt där nere. jag skulle gärna komma ner. Har ni inga möjligheter att laga mat. Var nu inte för rädd för vattnet Lena trots skyltar.

Kram Kaisa

2009-04-26 @ 11:18:44
Postat av: Annah

Thaländska viner har vi inte sett röken av, dock är det tydligen så jäklarns dyrt med vin här så det blir nog cola för 2.50 istället för vår del...det är nog ändå inte lika bra som ett rikigt fiiiint merlot!



Vi har inga möjligheter att laga mat men det känns inte som nån förlust iom att det är sååå billigt och att maten vi äter ute är en miljon mycket godare än om vi skulle laga den själva...thai-mat äger =)



kul att ni kommenterar, vi har det bra! nu ska lena till tandläkaren och laga sin tand!



kramar Annah

2009-04-27 @ 10:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0